Diskripsi pendek tentang penghuni lama blog ini dari seorang observan

Perempuan Sosial

Dulunya blog ini milikan seorang gadis sederhana yang manis, lemah lembut dan selalu tersenyum. Selepas sedikit terdedah dengan duniawi, tiba tiba dia berubah menjadi seorang perempuan murah. Ikut jantan balik rumah. Bergambar tayang buah dada. Berpeluk sakan dengan jantan-jantan di khalayak ramai.

Dia dapat idea baru selepas melihat komunitas anak muda yang kian berkembang, dia tubuhkan satu komuniti seni yang sampah yang kononnya memperjuangkan hak kanak-kanak terbiar di Indonesia. Kanak-kanak jalanan. Mengutip derma dari segi kewangan dan keperluan asasi kanak-kanak kononnya.

Dia suka bertukar tukar jantan. Kekasih orang pun nak kebas. Selepas bosan dengan seorang, dia cari alasan yang menipu gila babi untuk tinggalkan lelaki tu untuk pergi dengan orang baru. Perangai dia ni, macam lah muka lawa dan hot sangat. Muka berkerak. Gigi berlapis lapis. Perasan lawa.

Lepas dia bergiat aktif dengan KITA, dia berkawan dengan minah-minah tudung yang cacat otak. Lantas, dia pun nak bertudung jugak. Dengan lantang dan kudus, dia mengucapkan ALHAMDULILLAH....konon hidayah dan seru dah sampai untuk dia mula menutup aurat. Padahal, ikut-ikut kawan sahaja.

Tak lama kemudian, entah angin setan punk nazi mana rasuk dia, dia bukak tudung lepas tu dengan bangsatnya bercakap, "Maaf, aku tak mahu cacatkan imej perempuan berhijab," Macam LANCAU.

Dengan bangga memegang anjing dan bernada sinikal, "anjing lagi cute dari manusia" semata mata menegangkan benang yang basah. Perempuan tu tak tahu kah, ada dalil di dalam al-Quran menegaskan bahawa untuk memelihara, memegang anjing dan babi tanpa sebab-sebab darurat dan harus adalah HARAM di sisi agama.

Tapi dia BATIL. Sudah lah batil, bongkak pulak. BODOH SOMBONG. Belajar setakat SPM je. Entah lulus entah tidak PAFA.

Hidup bosan sampai nak bergantung kepada perkembangan orang lain untuk raih hidup sendiri. Orang nak ada blog, kau pun nak ada blog. Orang ada komunitas, kau pun nak bikin komunitas, orang pakai tudung, kau pun pakai tudung, orang nak punk, kau pun nak punk, orang pergi gig, kau pun nak pergi gig.

Sebenarnya kalau nak cerita semua tentang perempuan ini dari hal keMURAHAN dia, sampai ke hal yang remeh-remeh, memang tak cukup storage satu blog.

Berubah lah, perempuan murah. Buang sifat Minah Kilang yang sememangnya dah lama tepu dalam jiwa kau.

Bluek!

2 comments: